כיצד תוכלו לאתר ביטוחים כפולים בחשבונכם, בחינם?

הציבור הרחב אינו מבין בתחום הביטוחים, וחברות הביטוח, מצידן, אינן טורחות לפזר את הערפל סביב הנושא. הערכות משרד האוצר מדברות על 85% מהציבור הישראלי שמשלמים פעמיים או שלוש על ביטוחים זהים ומבזבזים כל שנה אלפי שקלים שלא יראו מהם כל תועלת. אם אתם כבר מודעים לכך שמבחינה סטטיסטית גם אתם כנראה משלמים כפל ביטוחים, אם או אתם חוששים שנפלתם אל תוך 85 האחוזים, כדאי שתדעו גם שיש מה לעשות וניתן לבדוק את הנושא – בחינם.

איפה מתחבאות הכפילויות?
כפילויות הביטוחים מתחבאות בכמה מקומות מרכזיים: ביטוחי רפואה משלימים פרטיים או הסדרי בריאות קולקטיביים מטעם המעסיק, בנוסף על הביטוחים של קופות החולים, וביטוחים על נסיעות לחו"ל. בכל אחד מהמקרים הללו מעורבת חוסר אכפתיות של החברות המבטחות והן בכוונה אינן מבררות עם המבוטח האם יש לו כבר את הביטוח המדובר לפני החתמתו על הביטוח החדש. לפעמים הביטוח הקיים נעשה באותה חברה ממש, ובכל זאת מחתימים את המבוטח על ביטוח חדש ללא כל בדיקה מוקדמת על קיומו של ביטוח זהה. למה? כסף.

אין כיסוי כפול
חשוב לדעת ולהבין כי אמנם ישנם סוגי ביטוחים (כמו ביטוח תאונות אישיות למשל) מהם תוכלו לרכוש כמה פוליסות שונות ולקבל פיצויים כפולים, אך לצערנו, לרוב הדבר לא נעשה מתוך בחירה שלנו כצרכנים, אלא מתוך עצלנות של חברות הביטוח לעשות בדיקה מקדימה לביטוחים הקיימים לפני מכירת הפוליסות החדשות. במקרה של ביטוח כפול מסוג של בריאות במספר חברות לא תקבלו כיסוי כפול ויכול להיות שאף תפלו בין גלגלי הבירוקרטיה, כשכל חברה תשלח אתכם לחברה השנייה ויעברו שנים ארוכות עד שתזכו לראות את הכסף שמגיע לכם.

הפתרון – בדיקה מקיפה
הפתרון כרגע מתחלק לשניים: קודם כל יש להגדיל את המודעות הציבורית לנושא ולדאוג להשכלה פיננסית בסיסית לכל אזרח, כדי שחברות הביטוח והבנקים לא יוכלו להמשיך ולנצל את הבורות שלנו בכדי לקחת מאתנו כספים שלא בתום לב. הפתרון הזה מדבר על מניעת נזקים כלכליים נוספים ופתרון כולל לעתיד.

תיקון הנזק הקיים
החלק השני של הפתרון מדבר על תיקון הנזקים שכבר נגרמו או לפחות לעצור אותם ולמנוע נזק כלכלי נוסף: היום לכל סוכן ביטוח ישנה אפשרות לערוך בדיקה חינמית של מצב הביטוחים  של הלקוח, ולאתר את כל הביטוחים הקיימים על שמו. לאחר שיש את ריכוז הנתונים בידיכם תוכלו לבדוק את כפילויות הביטוחים ואת הצורך האמיתי בכל ביטוח בנפרד. אם תסתייעו בסוכן ביטוח מורשה ומקצועי תוכלו לצמצם את ההוצאות שלכם על ביטוחים מיותרים בכמה מאות שקלים בחודש, מבלי לגרוע דבר מהכיסוי שיינתן לכם במקרה הצורך. במקרים רבים, סוכן הביטוח גם יסייע לכם לתקן ולשפר את הביטוחים הקיימים כך שהפרמיה שאתם משלמים תקטן, והכיסוי שאתם מקבלים יגדל.

לבדיקת תיק הביטוח שלך בחינם, לחץ כאן!

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *